Friday, March 4, 2011

Fondant au chocolat/ lava cake





Wydaje mi się, że polska nazwa ‘ciastko czekoladowe’ nie oddaje w nawet w najmniejszy stopniu, tego co kryje się w tym ciastku. Ciastko czekoladowe brzmi tak zwyczajnie. Dlatego wole nazwę francuską- fondant au chocolat lub angielską- lava cake. Przepis pochodzi z http://www.artkulinaria.pl/magia-gotowania/przepisy/ciastko-czekoladowe

Składniki (porcja na 2 lava cake)
  • 100 g czekolady gorzkiej
  • 10 g miękkiego masła (ok. 1 łyżki)
  • 2 jajka, białka i żółtka oddzielone
  • 25 g cukru
  • masło do smarowanie foremek
  • cukier kryształ do foremek
  1. Piekarnik nagrzać do 200st. C (tryb z termoobiegiem). Czekoladę rozpuścić z masłem w kąpieli wodnej. Odstawić do przestygnięcia. Foremki sufletowe o średnicy ok 8 cm wysmarować masłem i posypać cukrem kryształem.
  2. Do ostudzonej czekolady dodać żółtka jajek, zmiksować. Białka ubić na sztywną pianę. Dodać cukier. Wymieszać z masą czekoladowo-żółtkową. Napełnić foremki do ¾ wysokości. Piec około 8 minut.

1 comment:

  1. Żona mnie znowu rozpieszcza. To jeden z tych momentów gdy bierzesz łyżeczkę do ust i wiesz że jesteś w innym świecie.

    ReplyDelete